Polityka Prywatności i Polityka Odpowiedzialnego Biznesu

POLITYKA PRYWATNOŚCI

 §  1. Postanowienia ogólne

1.1 Polityka prywatności w serwisie internetowym www.elektrowind.pl (dalej: „Polityka”) została stworzona i przyjęta przez Elektrowind sp. z o.o. z siedzibą w Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny Aeropolis, Jasionka 954 36-002 Jasionka, nr KRS:0000976342, NIP:5170425824, REGON:522267992.

1.2 Terminy użyte w Polityce oznaczają:

1.3 Serwis: serwis internetowy www.elektrowind.pl

1.4 Użytkownik: podmiot korzystający z publicznie dostępnego Serwisu;

1.5 Właściciel: Elektrowind sp. z o.o. z siedzibą w ul. Rynek 13, 36-060 Głogów Małopolski, nr KRS: 0000976342, NIP: 5170425824, REGON: 522267992.

1.6 Celem Polityki jest w szczególności zapewnienie Użytkownikom ochrony prywatności w zakresie odpowiadającym standardom i wymogom określonym w obowiązujących przepisach prawnych.

1.7 Właściciel ogranicza zbieranie i wykorzystywanie informacji dotyczących Użytkowników do niezbędnego minimum, wymaganego do świadczenia na ich rzecz usług lub w innym uzasadnionym prawnie celu.

1.8 W celu uzyskania pełnego dostępu poprzez Serwis do treści i usług oferowanych przez Właściciela, wskazane jest zaakceptowanie zasad wynikających z Polityki.

1.9 Zastosowanie mają m.in. następujące przepisy prawa:

1.10 ustawa z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2017.1907 t.j. ze zm.);

1.11 ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2017.1219 t.j. ze zm.);

1.12 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016) wraz z polskimi przepisami o ochronie danych osobowych.

§ 2. Ochrona prywatności i danych osobowych

2.1 Dane dotyczące Użytkowników przetwarzane są przez Właściciela zgodnie z przepisami prawa. Uzyskane przez Właściciela dane osobowe Użytkowników przetwarzane są na podstawie udzielonej przez Użytkownika zgody lub wystąpienia innej przesłanki uprawniającej do przetwarzania danych według przepisów, w szczególności Rozporządzenia.

2.2 Właściciel dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, aby dane te były:

2.3 przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla Klientów i innych osób, których dane dotyczą;

2.4 zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;

2.5 adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;

2.6 prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;

2.7 przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane;

2.8 przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych,

2.9 Właściciel stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do charakteru, zakresu, kontekstu i celów przetwarzania oraz ryzyka naruszenia praw lub wolności osób fizycznych.

2.10 Właściciel dąży do systematycznego unowocześniania stosowanych informatycznych, technicznych i organizacyjnych środków ochrony tych danych, w szczególności Właściciel zapewnia aktualizacje informatycznych środków ochrony pozwalającą na zabezpieczenie przed wirusami, nieuprawnionym dostępem oraz innymi zagrożeniami, płynącymi z funkcjonowania systemu informatycznego oraz sieci telekomunikacyjnych.

2.11 Każdemu Użytkownikowi, który w jakikolwiek sposób udostępnił Właścicielowi swoje dane Właściciel zapewnia dostęp do danych i korzystanie z innych praw osobom, których dane dotyczą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym osobom tym przysługuje:

2.12 prawo wycofania zgody w sprawie przetwarzania danych osobowych;

2.13 prawo do informacji dotyczących ich danych osobowych;

2.14 prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania, uaktualniania, prostowania, usuwania;

2.15 prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania lub do ograniczenia przetwarzania;

2.16 prawo do skargi do organu nadzoru i korzystania z innych środków prawnych celem ochrony swoich praw.

2.17 Właściciel może przetwarzać dane osobowe w sposób zautomatyzowany, w tym poprzez profilowanie, na zasadach wynikających z Rozporządzenia. W takim przypadku celem działań Właściciela są cele marketingowe lub potrzeby personalizacji komunikatów wysyłanych do Użytkowników (w tym dopasowanie informacji do potrzeb lub oczekiwań Użytkownika). Użytkownik ma prawo sprzeciwu wobec takiego przetwarzania jego danych – sprzeciw ten może być wyrażony poprzez wysłanie wiadomości na adres Właściciela: biuro@elektrowind.pl

2.18 Osoba mająca dostęp do danych osobowych przetwarza je wyłącznie na podstawie upoważnienia Właściciela lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych i 99 na polecenie Właściciela.

§ 3. Postanowienia końcowe

3.1 Polityka została przyjęta na mocy zarządzenia Właściciela.

3.2 Wszelkie odstępstwa od Polityki wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

3.3 Prawem właściwym dla Polityki jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej.

3.4 W sprawach nie uregulowanych w Polityce stosuje się odpowiednie przepisy prawa.

                                                                                                               Polityka Odpowiedzialnego Biznesu 

Elektrowind Sp. z o.o. to firma odpowiedzialna społecznie. W swojej działalności nie tylko dąży do osiągania zysku, ale również troszczy się o dobro swoich pracowników, klientów i środowiska naturalnego. W tym celu wdrażana jest Polityka Odpowiedzialności Biznesu, która obejmuje trzy główne obszary: prawa człowieka, zdrowie i bezpieczeństwo pracowników oraz środowisko. Do przestrzegania tej polityki zobowiązani są wszyscy pracownicy firmy.

                                                                                                                Polityka Antykorupcyjna

Definicje:

Korupcja – w świetle Polityki Antykorupcyjnej, to nadużycie władzy lub wpływów dla uzyskania korzyści materialnych lub niematerialnych. Może to mieć formę oferty, wręczenia lub przyjęcia korzyści w zamian za nieetyczne lub niezgodne z prawem zachowanie.

Przekupstwo – Przekupstwo to szczególny rodzaj korupcji, w którym jedna osoba oferuje lub wręcza korzyści drugiej osobie w zamian za określone działanie, które jest sprzeczne z prawem lub zasadami etycznymi.

Celem polityki jest zapewnienie, aby wszyscy pracownicy, kontrahenci, współpracownicy i partnerzy biznesowi przestrzegali  jednakowych i przejrzystych zasad postępowania, które zapobiegają korupcji. Aby zapewnić uczciwość i przejrzystość naszych działań, cała kadra zarządzająca jest zobowiązana do stworzenia kultury organizacyjnej, w której nie ma miejsca dla korupcji. W Elektrowind Sp. z o.o. obowiązuje zerowa tolerancja dla tego zjawiska wśród pracowników, partnerów biznesowych i we wszystkich aspektach naszej działalności.

 

Zasady Polityki Antykorupcyjnej w Elektrowind Sp. z o.o.:

1)   
W szczególności zakazuje się przyjmowania, oferowania i wręczania jakichkolwiek korzyści majątkowych lub rzeczowych osobom, które mogą wpływać na działalność firmy. Obejmuje to klientów, kontrahentów, urzędników i inne osoby.

2)   
W przypadku drobnych upominków i gadżetów firmowych, należy zachować ostrożność, aby nie zostały one wykorzystane do wywierania nacisku na podjęcie decyzji biznesowej.

Oto przykłady zachowań, które są nieakceptowane: 

staranie się o łapówki od klientów lub kontrahentów;

– oferowanie łapówek urzędnikom w celu uzyskania korzystnych decyzji;

– przyjmowanie łapówek od klientów lub kontrahentów w zamian za korzystne traktowanie.

 

                                                                                                                   Kodeks Postępowania

 1. Działalność zgodna z przepisami prawa 

Elektrowind Sp. z o.o. zobowiązuje się do przestrzegania obowiązującego prawa. Oczekujemy od naszych pracowników i partnerów biznesowych, że będą postępować zgodnie z prawem. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa podejmiemy działania prawne. 

 2. Prawo Pracy

   I.          Organizacja przestrzega przepisów prawa pracy, w tym prawa do zrzeszania się, rokowań zbiorowych i równych szans.

   II.         Elektrowind Sp. z o.o. nie toleruje dyskryminacji w żadnym zakresie.

  III.         Przepisy antydyskryminacyjne obowiązują zarówno podczas procesu rekrutacji, jak i w trakcie zatrudnienia.

  IV. Dyskryminacja ze względu na płeć, wiek, pochodzenie etniczne, narodowość, kolor skóry, niepełnosprawność, orientację seksualną, religię, przekonania polityczne itp. jest surowo karana.

  V.         Elektrowind Sp. z o.o. zapewnia swoim pracownikom odpowiednie wynagrodzenie, które odpowiada minimalnej kwocie gwarantowanej przepisami prawa.

IV.         Firma nie wykorzystuje do pracy dzieci ani nie stosuje pracy przymusowej.

VII.         Elektrowind Sp. z o.o. jest zobowiązana do zapewnienia pracownikom bezpiecznego środowiska pracy.

  VIII.      Zarząd i kadra kierownicza przestrzegają przepisów BHP i wymagają tego samego od pracowników.

   IX.         Pracownicy są odpowiednio przeszkoleni z zakresu przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

3.    Zwalczanie korupcji oraz pranie pieniędzy

Elektrowind Sp. z o.o. prowadzi politykę zerowej tolerancji. W tej kwestii działa zgodnie z ustaloną Polityką  Antykorupcyjną.

Elektrowind Sp. z o.o. zobowiązuje się do podejmowania wszystkich niezbędnych działań w celu uniknięcia prania pieniędzy, np. poprzez rygorystyczne procedury weryfikacji tożsamości klientów. 

      4. Ochrona Środowiska 

Elektrowind Sp. z o.o. dba o ochronę środowiska. Firma przestrzega wszystkich przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska, a także
podejmuje działania w celu minimalizacji swojego wpływu na środowisko.

W szczególności :

– profil firmy to odnawialne źródła energii, co wypływa na wysoka świadomość związaną z ochroną środowiska,

– przestrzega regulacji odnoszących się do ochrony środowiska,

– prowadzi szkolenia dla pracowników, które uczą ich, jak segregować odpady i oszczędzać wodę.  

 

     PURCHASING

 

 Goods

The suppliers are assessed on the basis of their ability to provide the goods/services in accordance with the requirements.

On the selection the following are taken into account, first of all:

       quality of materials, goods;

       punctuality of supplies;

       ability for emergency abilities;

       special requirements of the client;

       certificates

       declaration of conformity etc

The purchased materials are checked in quantity and quality – with reference to the consistency with the specification, no visual damages, etc.

For checking the general manager indicates responsible person from department which makes the order.  

In case of a negative result of collecting the materials, there is a complaint dealt with by the ordering party.

 Services


The goal of the activities provided in the scope is to plan and supply the services in the conditions supervised and the control of the services provided so that they were consistent with the conditions of the agreements/orders and the expectations of the clients and the requirements of the security. All needs covering the human resources, special skills, technologies and financial resources are reported by the general manager, who is responsible for planning the services provided and their realization. The properties of the services are defined in the agreement/order. 

The leading document at the realization of the works is the technical documentation, established requirements and the order/agreement, to which other documents are attached is responsible for the general manager. All the works are conducted in accordance with the applicable HSE provisions and in the area of environment protection.

After signing the agreement or accepting and confirming the order/agreement, the general manager  he appoints the persons and transfers to them the scope of works to be performed over the materials, executes the control over security and quality of the works performed. The general manager deals also with the service of potential complaints.

The employees are responsible for:

       performing the work in accordance with the documentation and requirements indicated by the superior;

       informing the superior about defects and irregularities;

       the realization of the corrective and preventive activities established;

       conducting necessary records;

       reporting particular stages of realizing the services.